Назад в блог

КЛЮЧОВІ ПОКАЗНИКИ ЕФЕКТИВНОСТІ В ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ

9 квітня 2018 р. Автор:

Під час підготовки будь-якої рекламної кампанії в інтернеті потрібно думати та на кілька кроків вперед прораховувати, чи буде приносити користь той чи інший інструмент, який ви плануєте використовувати. Коли кампанія вже запущена, необхідно регулярно відстежувати показники ефективності. Зробити це дуже просто.

Що таке KPI і як це використовувати для відстеження ефективності рекламної кампанії в інтернеті

KPI або Key Performance Indicators - це ряд інструментів, які відображають основні показники ефективності в інтернет-маркетингу. KPI відображають не тільки показники всіх каналів, які ви використовували для інтернет-просування, але й інші напрямки, що впливають на цей показник. Йдеться про якість роботи філій компанії або навіть окремих співробітників. Завдяки цим даним ви зможете правильно розподілити наявні у вас ресурси, а також найбільш точно спрогнозувати кінцеві результати рекламної кампанії.

Кому знадобиться Key Performance Indicators

Перш за все, про KPI повинні знати директори/власники організацій, ТОП-менеджери та керівники окремих структурних підрозділів.

Завдяки роботі з KPI вони зможуть:

  • проводити регулярний моніторинг всіх інструментів і каналів просування, задіяних в рекламній кампанії;
  • чітко оцінювати результати своєї роботи;
  • швидко та своєчасно змінювати стратегію просування, якщо в цьому, звичайно, є необхідність;
  • стежити в режимі реального часу за всіма статтями витрат;
  • грамотно прогнозувати кількість коштів, витрачених на рекламну кампанію.

Що входить в «склад» Key Performance Indicators

Під KPI маються на увазі такі показники:

  • трафік ресурсу;
  • позиції в пошукових системах;
  • конверсія;
  • загальна кількість кліків або CTR;
  • вартість одного кліка з подальшим переходом на ваш сайт або CPC;
  • вартість одного повноцінного замовлення (сплаченого), отриманого завдяки рекламній кампанії або CPS;
  • рівень окупності рекламної кампанії або ROI.

Тепер більш детально.

Трафік. Це саме той показник, який часто цікавить замовників. Він буває прямий (користувачі потрапляють на сайт шляхом введення точної адреси ресурсу), пошуковий (користувачі потрапляють на ваш сайт з пошукових систем), рекламний (користувачі приходять на ваш ресурс з рекламних оголошень на сторонніх сайтах), соціальний (користувачі потрапляють до вас з різних соціальних мереж), реферальний (користувачі переходять на ресурс завдяки матеріалам, розміщеним на інших сайтах) і таке інше. Крім цього, трафік може бути цільовим та нецільовим. Цільовий трафік - це люди, які дійсно зацікавлені в тому, що ви робите, і можуть стати вашими покупцями, а нецільовий - це користувачі, які потрапили на ваш сайт випадково, і не при якому розкладі не укладуть з вами угоду.


Позиції сайту в пошукових системах. Над покращенням цього показника необхідно довго і послідовно працювати. Також важливо розуміти, що вплинути на загальну видимість в ПС можна, але без особливих гарантій. Перш за все це пов'язано з тим, що популярні пошукові системи Google, Yandex, Yahoo, Bing та інші регулярно змінюють алгоритми, тому ваші позиції можуть «стрибати» після кожного оновлення.

Конверсія. Завдяки конверсії ви зможете максимально точно визначити ефективність і доцільність використання того чи іншого каналу розповсюдження рекламного повідомлення і його реальні можливості в питанні трансформації простого користувача сайту в реального повноцінного покупця, бажано постійного. Розрахувати конверсію дуже просто. Для цього потрібно кількість замовлень за певний період, наприклад, за три місяці, розділити на загальну кількість унікальних відвідувачів ресурсу, а потім це число слід помножити на сто. Якщо цей показник дуже малий, то його реально поліпшити. Щоб це зробити, слід знову переглянути і модернізувати всі розділи сайту, з якими контактує покупець.

Загальна кількість кліків або CTR. Це показник, який визначається відношенням кількості кліків на рекламне повідомлення до загальної кількості показів. CTR обчислюється у відсотках. Для того щоб розрахувати клікабельність, потрібно число кліків по рекламі розділити на загальне число показів і помножити на 100. Наприклад, реклама була показана 100 разів і на неї натиснули 5 разів. Виходячи з цих даних, CTR дорівнюватиме (5/100) * 100 = 5%.

Вартість одного повноцінного замовлення, отриманого завдяки рекламній кампанії або CPS. Під повноцінним замовленням мається на увазі будь-яка дія, при якій користувач повідомив про своє бажання зробити покупку. Наприклад, вказав необхідну інформації про себе, перевів аванс або повністю сплатив товар або послугу.

Рівень окупності рекламної кампанії або ROI. Саме цей показник здатний найбільш точно визначити, наскільки успішна та чи інша рекламна кампанія. Існує кілька формул для оцінки індексу ROI, але найпростіша і поширена ця: різницю доходу і собівартості поділити на суму інвестицій і помножити на 100. Отримане число ROI вкаже нам на наступні фактори: якщо ROI > 100%, то рекламна кампанія ефективна, якщо ROI < 100%, то кампанія не досягла мети і її необхідно оптимізувати, якщо ROI = 100%, то ви вийшли в нуль.

Виходячи з цієї інформації можна зрозуміти, що Key Performance Indicators - це ті дані, без знання і відстеження яких жодна рекламна кампанія в інтернеті не може бути повноцінною, а головне - успішною.

Оцініть статтю
(5,0 з 5 на основі 4 відгуків)

вам також буде цікаво

Keep up with us!

Слідкуй за нами!

Ми поділяємо новини та проекти в нашому інформаційному бюлетені.